W czym outsourcing sprzedaży może pomóc Twojej firmie?
Podziel się

W czym outsourcing sprzedaży może pomóc Twojej firmie?

Szukanie nowych klientów i rynków zbytu na nasze produkty jest podstawą działania i rozwoju biznesu. Wykorzystywanie w tym celu dedykowanych działów handlowych to konieczność, jeśli myślimy o stałym wzroście dochodów. Pojawiający się coraz częściej wątek outsourcingu sprzedaży każe nam odpowiedzieć sobie na pytanie – czy takie rozwiązanie może pomóc w rozwoju naszej firmy?

Czym jest outsourcing sprzedaży i gdzie może mieć zastosowanie?

Outsourcing sprzedaży – mówiąc najogólniej – jest działaniem mającym na celu przeniesienie całości procesów sprzedażowych poza strukturę firmy. Zamiast tworzyć samodzielnie dział odpowiedzialny za pozyskiwanie nowych klientów, możemy zlecić te działania zewnętrznej firmie. Takie rozwiązanie ma zastosowanie w wielu różnych sytuacjach biznesowych i niesie ze sobą konkretne korzyści. Jakie? Zapraszamy do lektury dalszej części artykułu.

Outsourcing sprzedaży – czy warto?

W obecnych czasach outsourcing usług biznesowych jest trendem stale zyskującym na popularności. Firmy coraz liczniej korzystają z możliwości oferowanych przez zewnętrznych specjalistów nie tylko w sprzedaży, ale także w zakresie rekrutacji, prowadzenia rozliczeń księgowych (np. przy pomocy biur rachunkowych), jak i w marketingu (agencje interaktywne) lub polityce magazynowej (usługi dropshippingowe). Patrząc na powyższe argumenty – outsourcing sprzedaży po prostu się opłaca.

Co otrzymujemy wybierając ofertę outsourcingu sprzedaży?

Za popularnością outsourcingu sprzedaży stoi szereg zalet, jakie rozwiązanie to wnosi do rzeczywistości biznesowej. Po pierwsze, korzystając z tego typu usług otrzymujemy dostęp do specjalistów posiadających niezbędną wiedzę i doświadczenie w sprzedaży – w zależności od naszych potrzeb – B2B lub B2C.

Firma outsourcingowa może współpracować w różnych modelach. Warte uwagi są szczególnie dwa. W pierwszym tworzy się dedykowany dział skupiający się tylko na zdobywaniu klientów dla naszej firmy. Całość działań związanych z organizacją sprzedaży – od rekrutacji, poprzez szkolenia, a skończywszy na motywowaniu pracowników i osiąganiu satysfakcjonujących nas wyników handlowych – leży po stronie firmy outsourcingowej. Zapewnia nam to możliwość skupienia działalności na innych polach, bez rozdzielania uwagi pomiędzy pracę poszczególnych działów.

mężczyzna przed komputerem

Drugi model polega na wprowadzeniu doświadczonego menadżera z firmy outsourcingowej bezpośrednio do istniejących już struktur sprzedażowych w Twojej firmie. Menadżer ma za zadanie zarządzać pracą handlowców, a także w razie potrzeby restrukturyzować dział, aby osiągał jak najwyższe wyniki.

Dla kogo outsourcing sprzedaży jest najlepszym rozwiązaniem?

Z zalet outsourcingu sprzedaży skorzystają przede wszystkim ci przedsiębiorcy, którzy nie mają ani czasu, ani niezbędnej wiedzy do samodzielnego budowania struktur sprzedażowych. Rozwiązanie to jest również idealne dla firm rozwijających się, szukających nowych rynków zbytu lub nieposiadających w swoich strukturach specjalistów HR czy szkoleniowców.

Outsourcing sił sprzedaży to również opcja dla większych firm, gdzie prowadzenie biznesu opiera się na licznych kontaktach z klientami. Firmy takie mogą skupić się na budowaniu jak najlepszego produktu, kwestie związane z jego sprzedażą zostawiając doświadczonym specjalistom.