Run IT in Armenia – case study projektu oraz współpracy z partnerami
Podziel się

Run IT in Armenia – case study projektu oraz współpracy z partnerami

Założenie projektu Run IT in Armenia

Celem projektu jest zaprezentowanie możliwości współpracy pomiędzy polskimi oraz armeńskimi firmami. Jest to odpowiedź na coraz większy problem polskich firm z rekrutacją specjalistów branży IT, a także jeden ze sposobów na rozwój obu gospodarek i zbudowanie swoistego mostu pomiędzy oboma krajami. Uruchomienie projektu było poprzedzone  obszernym badaniem rynku na terenie Armenii, które wykazało ogromne możliwości armeńskiego sektora IT oraz potencjału tamtejszych programistów. Badanie przeprowadziła firma Blue Idea z Krakowa.

 

Armeński partner projektu

Głównym partnerem wykonawczym projektu po stronie armeńskiej jest Gyumri Technology Center. Na terenie tego hubu technologicznego funkcjonuje na co dzień kilkadziesiąt firm, które mogą dostarczyć usługi i produkty dla polskich zleceniodawców w bardzo konkurencyjnych cenach. Obecni tam specjaliści posługują się różnymi językami programowania – MySQL, Php, Java, CSS 3, GO, Phyton, C++, SQL, HTML 5, Node.JS, C#.

 

Prezentacja przykładowej firmy

Jedną z działających na terenie GTC firm, jest istniejące od 2013 roku Digital Pomegranate. Na co dzień skupia się na budowie, projektowaniu i rozwoju aplikacji oraz dostarczaniu rozwiązań B2B, wspierających małe i średnie firmy na całym świecie. U swoich początków była to jednoosobowa firma. Obecnie jest 16-osobowym zespołem specjalistów z zakresu projektowania i rozwoju.  Przez kilka lat działalności pracownicy przygotowali dziesiątki produktów i aplikacji, głównie na rynek amerykański. W poprzednich latach Digital Pomegranate przygotowało wiele rozwiązań biznesowych dla największych światowych korporacji.

 

Najciekawsza realizacja

Jednym z takich produktów jest aplikacja Sony Score dedykowana Sony ATV. Aplikacja, zaprojektowana i opracowana w Gyumri w Armenii, umożliwia najbardziej znanym artystom Sony ATV śledzenie wyników sprzedaży ich płyt oraz kontrolę finansów.  Praca dla takiego giganta jak Sony Music była wspaniałym doświadczeniem dla naszego zespołu.– mówi Gayane Ghandilyan, dyrektor operacyjny w Digital Pomegranate. Obecnie skupiamy się na rozwoju własnych produktów. Jednym z nich jest aplikacja Smart Travel Tour Builder, która koncentruje się na inteligentnych narzędziach turystycznych dla małych i średnich miast na całym świecie. W planach mamy również uruchomienie rozrywkowej aplikacji o nazwie TriviaMatic – dodaje.

 

Polskie doświadczenie w outsourcingu

Partnerem ułatwiającym nawiązanie współpracy pomiędzy firmami takimi jak Digital Pomegranate a zleceniodawcami usług w Polsce, jest krakowska firma Blue Idea,  koordynująca projekt Run IT in Armenia. Nasze działania są  odpowiedzią na wyzwania stojące przed rynkiem IT. Dzięki realizowanemu przez nas projektowi, polskie firmy mogą znaleźć na ormiańskim rynku wiarygodnych i zaangażowanych partnerów oraz zwiększyć dostępność usług programistycznych w Polsce. Poza współpracującymi firmami, czerpiącymi z tego wymierne zyski, korzysta także gospodarka obu zaangażowanych krajów – mówi Łukasz Walerjan, prezes Blue Idea.

 

Armeński potencjał

O potencjale drzemiącym w Armenii może świadczyć fakt, że w 2012 roku na uruchomienie w Armenii odpowiednika Doliny Krzemowej zdecydował się Microsoft, otwierając Microsoft Innovation Center. W gronie firm oraz marek, które już zdecydowały się na inwestycje w kaukaskiej republice znajdują się także Siemens, Coca-Cola, Carrefour, Pepsi, HSBC, Gazprom, D-Link, Hilton, Radisson Blu , Marriott oraz Pernod Ricard.

Poza wspomnianym projektem, w którym udział mogą wziąć firmy z terenu całej Europy, Blue Idea specjalizuje się w obszarze outsourcingu, rekrutacji&HR, sprzedaży , konsultingu oraz księgowości. Firma rozpoczęła działalność w 2012 roku. W obecnej formie działa od stycznia 2014 roku i zatrudnia ponad 150 osób.