Kategorie
Outsourcing sprzedaży

Outsourcing sprzedaży jako rozwiązanie sprzedażowo-kadrowe na rynku finansowym

Rynek finansowy charakteryzuje się dużym zapotrzebowaniem na specjalistów posiadających wiedzę o dostępnych na nim produktach oraz doświadczenie handlowe. W związku z tym wiele firm działających w tym obszarze decyduje się na skorzystanie z wysokospecjalistycznej usługi, jaką jest outsourcing sprzedaży.

Dlaczego outsourcing sprzedaży?

Jako że sektor finansowy to jedna z prężniej rozwijających się gałęzi gospodarki, popyt na doświadczonych sprzedawców utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie. W samym tylko I kwartale bieżącego roku, jak podaje portal pracuj.pl, pojawiło się ponad 138 000 tysięcy nowych ofert pracy w tej branży, co stanowi 12% udziału w całości zamieszczanych w serwisie ogłoszeń. Firmy posiadające w swoim portfolio produkty finansowe zmuszone są do stałego powiększania zespołów sprzedażowych, aby móc skutecznie przedstawiać swoją ofertę kolejnym klientom.[i]

Odbywa się to zarówno poprzez budowanie struktur sprzedażowych w ramach firmy, jak i dzięki coraz popularniejszemu outsourcingowi sił sprzedaży. Outsourcing pozwala wydelegować całą pracę związaną z rekrutacją, szkoleniami oraz zarządzaniem działem handlowym na zewnątrz, dzięki czemu przedsiębiorstwo może skupić się na budowaniu i usprawnianiu produktów. Jest to o tyle ważne, bowiem mimo rekordowo niskiej stopy bezrobocia (8,1%) trudno jest obecnie znaleźć specjalistów z branży finansowej.

Jak wygląda współpraca z firmą outsourcingową?

Wykorzystanie outsourcingu sprzedaży w przedsiębiorstwie zrzuca z nas obowiązek pracy działu handlowego. Wszystkim tym – od rekrutacji poprzez szkolenia, a skończywszy na raportowaniu wyników – zajmuje się firma outsourcingowa.

W ramach jej działania możemy więc liczyć na:

  • przeprowadzenie rekrutacji do zespołów sprzedażowych,
  • przeprowadzenie niezbędnych szkoleń produktowych i sprzedażowych, pozwalających handlowcom na osiąganie jeszcze lepszych wyników,
  • zarządzanie działem sprzedaży,
  • dbanie o wysoki poziom motywacji handlowców,
  • tworzenie oraz dostarczanie szczegółowych raportów sprzedażowych.

Jakie są efekty współpracy z firmą outsourcingową?

Korzystając z usług firmy zewnętrznej w zakresie outsourcingu sprzedaży możemy liczyć na wiele pozytywnych efektów takich działań. Wśród nich wymienić należy:

  • brak konieczności angażowania działu kadrowego i płacowego w rozwój działu sprzedaży: firma outsourcingowa samodzielnie wyszukuje kandydatów do struktur sprzedażowych, zatrudnia ich i dba o wszelkie formalności z tym związane (wypłaty dla pracowników, badania lekarskie itp.),
  • szybkie wdrożenie projektów sprzedażowych: dzięki uproszczeniu procesu budowania zespołu pracowników, outsourcing sprzedaży pozwala na znacznie szybsze rozpoczęcie sprzedaży produktów finansowych,
  • zwiększenie sprzedaży produktów finansowych: skupienie się firmy outsourcingowej tylko i wyłącznie na celach handlowych, jak i nowoczesne techniki motywowania pracowników pozwalają im osiągać znacznie wyższą sprzedaż,
  • optymalizacja kosztów przedsiębiorstwa: delegując sprzedaż na zewnątrz, nie ponosimy kosztów zatrudnienia nowych pracowników, płacąc jedynie ustaloną w umowie z firmą outsourcingową stawkę.

 

Outsourcing sił sprzedaży w branży finansowej pozwala skupić się na dostarczaniu klientom jak najlepszych produktów. To również rozwiązanie zapewniające oszczędność czasu i zasobów firmowych.

[i] Specjaliści w branży finansowej poszukiwani