Rynek finansowy charakteryzuje się dużym zapotrzebowaniem na specjalistów posiadających wiedzę o dostępnych na nim produktach oraz doświadczenie handlowe. W związku z tym wiele firm działających w tym obszarze decyduje się na skorzystanie z wysokospecjalistycznej usługi, jaką jest outsourcing sprzedaży.
Dlaczego outsourcing sprzedaży?
Jako że sektor finansowy to jedna z prężniej rozwijających się gałęzi gospodarki, popyt na doświadczonych sprzedawców utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie. W samym tylko I kwartale bieżącego roku, jak podaje portal pracuj.pl, pojawiło się ponad 138 000 tysięcy nowych ofert pracy w tej branży, co stanowi 12% udziału w całości zamieszczanych w serwisie ogłoszeń. Firmy posiadające w swoim portfolio produkty finansowe zmuszone są do stałego powiększania zespołów sprzedażowych, aby móc skutecznie przedstawiać swoją ofertę kolejnym klientom.[i]
Odbywa się to zarówno poprzez budowanie struktur sprzedażowych w ramach firmy, jak i dzięki coraz popularniejszemu outsourcingowi sił sprzedaży. Outsourcing pozwala wydelegować całą pracę związaną z rekrutacją, szkoleniami oraz zarządzaniem działem handlowym na zewnątrz, dzięki czemu przedsiębiorstwo może skupić się na budowaniu i usprawnianiu produktów. Jest to o tyle ważne, bowiem mimo rekordowo niskiej stopy bezrobocia (8,1%) trudno jest obecnie znaleźć specjalistów z branży finansowej.
Jak wygląda współpraca z firmą outsourcingową?
Wykorzystanie outsourcingu sprzedaży w przedsiębiorstwie zrzuca z nas obowiązek pracy działu handlowego. Wszystkim tym – od rekrutacji poprzez szkolenia, a skończywszy na raportowaniu wyników – zajmuje się firma outsourcingowa.
W ramach jej działania możemy więc liczyć na:
- przeprowadzenie rekrutacji do zespołów sprzedażowych,
- przeprowadzenie niezbędnych szkoleń produktowych i sprzedażowych, pozwalających handlowcom na osiąganie jeszcze lepszych wyników,
- zarządzanie działem sprzedaży,
- dbanie o wysoki poziom motywacji handlowców,
- tworzenie oraz dostarczanie szczegółowych raportów sprzedażowych.
Jakie są efekty współpracy z firmą outsourcingową?
Korzystając z usług firmy zewnętrznej w zakresie outsourcingu sprzedaży możemy liczyć na wiele pozytywnych efektów takich działań. Wśród nich wymienić należy:
- brak konieczności angażowania działu kadrowego i płacowego w rozwój działu sprzedaży: firma outsourcingowa samodzielnie wyszukuje kandydatów do struktur sprzedażowych, zatrudnia ich i dba o wszelkie formalności z tym związane (wypłaty dla pracowników, badania lekarskie itp.),
- szybkie wdrożenie projektów sprzedażowych: dzięki uproszczeniu procesu budowania zespołu pracowników, outsourcing sprzedaży pozwala na znacznie szybsze rozpoczęcie sprzedaży produktów finansowych,
- zwiększenie sprzedaży produktów finansowych: skupienie się firmy outsourcingowej tylko i wyłącznie na celach handlowych, jak i nowoczesne techniki motywowania pracowników pozwalają im osiągać znacznie wyższą sprzedaż,
- optymalizacja kosztów przedsiębiorstwa: delegując sprzedaż na zewnątrz, nie ponosimy kosztów zatrudnienia nowych pracowników, płacąc jedynie ustaloną w umowie z firmą outsourcingową stawkę.
Outsourcing sił sprzedaży w branży finansowej pozwala skupić się na dostarczaniu klientom jak najlepszych produktów. To również rozwiązanie zapewniające oszczędność czasu i zasobów firmowych.